2017. május 14., vasárnap

DRÁGÁBB VOLT A TEJ - EGY KISNYUGDÍJAS NÉNI MEGINDÍTÓ TÖRTÉNETE A HYPERMARKETBEN

   



 Kétfajta tej volt a hatalmas üzlet polcain, 
amiből remegő kézzel leemeltem egy papírdobozzal. -
mesélte reszkető hangon riportalanyom.


  Az eladó hívta fel rá a figyelmemet, 
hogy ez bizony kétféle,
vigyázzak.

Egymás mellé tettem a két kék dobozt,
nézegettem.

Semmi különbséget nem láttam.

A kedves eladó erre - mint zeusi szikrát - mondta ki
az igazságot:

- Néni ! Ez a doboz - mutatott a jobb kezére -
Szlovák tej 
235 Forintos.

Ez a doboz - mutatott a bal kezére - Magyar tej -
239 Forintos.

    Mire enyhe félmosollyal közöltem vele,
hogy   az olcsóbbat kérem !

Gondoltam, hogy a kétféle termék okot ad a megtévesztésre.

Amikor a pénztárhoz értem hosszú sor állt.
A vásárlók arról beszélgettek, hogy kétféle tej van
és az egyik olcsóbb.

Én pedig felpakoltam a futószalagra kis kosaram tartalmát.

- 239 Forint lesz ! - mondta mosolyogva a pénztáros - 
Azaz 240, mert ugye - magyarázta ujját a magasba emelve -
egyforintos már nincs.

- De nekem azt mondták, hogy a szlovák tej olcsóbb , 235 Forint.- szabadkoztam, de a pénztáros tovább erősködött:

- Ön a Magyar tejet választotta, ami 239 - es !

Kellemetlenségem adódott. Sajnáltam, hogy nem olvastam el az apró betűt.
A sor türelmetlenül állt és én nagyon szégyeltem magam.

A pénztáros kis szürke telefonján tárcsázta a főnököt:

- Helló főnök! A hölgy Magyar tejet vett Szlovák helyett. Kicserélheti? - szavalta csilingelő hangon a telefonba. Majd hozzám fordult.

Kiemelt a kasszából egy fényes ötforintost és a markomba nyomta.

Megjegyeztem az eseményt.

       Örülök, hogy létezik még emberség - ebben a mai rohanó világban is.


                                                                    /KBGYblog/


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése