2017. augusztus 24., csütörtök

Vajon milyen generációt nevelhet a számítógépes játékok kijátszásának kerettantervi oktatása ?





         Egészen egyedi - és egyben brilliáns - elképzelés, hogy a jövőben a hagyományos tantárgyak helyébe bevezetésre kerüljön a számítógépes játékok oktatása.
              Az alaptanterv változása több lépcsőben lenne megoldható:
          A gyermekek már óvodás korban megismerkednének a számítógéppel, laptoppal, tablettel illetve ezek perifériáival.
      Megtanulnák az egér, a VR-szemüveg és különböző kontroll-panelek használatát.

     Az iskolában 1.- 8. osztályig a gyermekek koruknak megfelelő játékok kijátszását, végigvitelét és praktikáit tanulnák.

        Külön tantárgyat képezhetnének a logikai, a stratégiai, az akció és olyan nagyszabású játékok, mint a Minecraft.

       Hogy nézne ki az oktatás ?

 Lessünk be egy leendő hetedikes
akció-játék órájára.

        A mai tananyag a HITMAN blood money című fejezete, ahol 13 küldetést kell teljesíteni.
Ma az első és második küldetés professzionális végrehajtása van soron,
amiből számonkérés is lesz.
      Mit fognak pontozni?   A missziók tökéletes véghezvitelét, a logikus megoldásokat és minusz pontot fognak érni a "barbár megoldások".

       Utána Minecraft, ahol a tanuló  eddigre elmerül az online játékban és egyre ravaszabb ötletekkel áll elő, amik sokat számítanak az osztályzatoknál.

  

      Stratégiai játék óra után - egyre nehezedő - kijutós játékokkal foglalkoznak... Aztán irány haza:
Gyakorolni !

        Nyolcadik osztály végére a nebulók ragyogó logikus elmékké válnak majd, akiket a legvadabb
programmer sem tud átejteni a legszürreálisabb kauzalitással sem.

   

 /Katona Béla György - kbgyBlog/


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése