Egészen egyedi - és egyben brilliáns - elképzelés, hogy a jövőben a hagyományos tantárgyak helyébe bevezetésre kerüljön a számítógépes játékok oktatása.
Az alaptanterv változása több lépcsőben lenne megoldható:
A gyermekek már óvodás korban megismerkednének a számítógéppel, laptoppal, tablettel illetve ezek perifériáival.
Megtanulnák az egér, a VR-szemüveg és különböző kontroll-panelek használatát.
Az iskolában 1.- 8. osztályig a gyermekek koruknak megfelelő játékok kijátszását, végigvitelét és praktikáit tanulnák.
Külön tantárgyat képezhetnének a logikai, a stratégiai, az akció és olyan nagyszabású játékok, mint a Minecraft.
Hogy nézne ki az oktatás ?
Lessünk be egy leendő hetedikes akció-játék órájára.
A mai tananyag a HITMAN blood money című fejezete, ahol 13 küldetést kell teljesíteni.
Ma az első és második küldetés professzionális végrehajtása van soron,
amiből számonkérés is lesz.
Mit fognak pontozni? A missziók tökéletes véghezvitelét, a logikus megoldásokat és minusz pontot fognak érni a "barbár megoldások".
Utána Minecraft, ahol a tanuló eddigre elmerül az online játékban és egyre ravaszabb ötletekkel áll elő, amik sokat számítanak az osztályzatoknál.
Stratégiai játék óra után - egyre nehezedő - kijutós játékokkal foglalkoznak... Aztán irány haza:
Gyakorolni !
Nyolcadik osztály végére a nebulók ragyogó logikus elmékké válnak majd, akiket a legvadabb
programmer sem tud átejteni a legszürreálisabb kauzalitással sem.
/Katona Béla György - kbgyBlog/
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése