2015. április 29., szerda

BOTRÁNYT KAVART VERSEM - 2002

MEGJELENT NYOMTATÁSBAN !

   Nagy vihart felvert írásom , 22 éves koromban jelentette meg
a Zengő Fény .
  Talán, hogy ebben az újságban jelentem sokat elárul pécsi
lokálpatriotizmusomról.
  Kevesen tudják, hogy a Zengő Fény eredeti nevén "ITT NYÍLIK" volt. Rajnai Ákos adta neki ezt a nevet.
S csak később lett Zengő Fény.
 Irodalomtörténeti adatokkal majd egy későbbi
blogbejegyzésben szolgálok erről
és a Pécsi Művészkör megalapításáról.
 A Pécsi Művészkör léte egy egész várost érint.
Kiss László Györggyel alapítottam 1999-ben.
 Napfogyatkozás volt.
Ültünk egy kocsmában.
S kitaláltuk, hogy alapítsuk meg.
Onnantól datálódik a művészkör.
Az a művészkör, amelynek lapja A
Zengő Fény.
 Gondolom, így már sokaknak ismerős.

 A hosszú bevezető után, az  itt megjelent írásomról
csak annyit, hogy a pécsi Bánki Donát utcai iskolában
tartottunk műhelymunkát
és amint ez az írásom megjelent , az iskola igazgatója
személyesen gratulált nekem, hogy milyen remek
esszét írtam.
  Bevallom akkor nem sokat tudtam az esszéről,
viszont ezt a szót hallottam már,
s nagyon megörültem, hogy egy ilyen komoly,
tanult ember igazol engem.

Habár az eredeti cikket nem találtam,
de magát az írást itt láthatjátok !

/Katona Béla György/ 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése